Extracurricular

De-a arhitectura continuă…!

Astăzi, elevii, utilizatorii de zi cu zi ai școlii noastre, au fost în măsură să ne informeze despre cum și-ar dori să fie școala care să-i pregătească pentru viață. Întâlnirea nr.2 din proiectul „De-a arhitectura în școala mea” a constat într-o serie de activități în care elevii au redescoperit școala, au prezentat-o arhitectului voluntar și au explicat cum își imaginează locul unde ar dori să învețe și apoi au realizat graficul activităților necesare pentru a-și pune ideile în practică, trecând prin toate etapele și constrângerile unui proiect real. Elevii au fost parte integrantă în proiectul DIGI EDU HACK, gândind soluții pentru digitalizarea educației în mediul rural și regândirea activităților școlare și extrașcolare.
https://digieduhack.com/en/gornesti-beyond-books-and-notebooks-event-page-2019

Atenție la neatenție!-EDWARD project- 26 septembrie 2019

Elevii Școlii Gimnaziale „Teleki Domokos”împreună cu cadrele didactice au punctat prin activități evenimentul  „EDWARD – The European Day Without A Road Death” – Ziua europeană fără decedați în accidente rutiere. Proiectul EDWARD este derulat pentru conștientizarea tuturor categoriilor de participanți la traficul rutier cu privire la riscurile și consecințele la care se expun prin nerespectarea regulilor de circulație. Viteza excesivă sau neadapată la condițiile de drum, conducerea sub influența alcoolului, folosirea neregulamentară a telefonului în timpul conducerii autovehiculului, conducerea unor autovehicule cu defecțiuni tehnice constituie o parte din factorii generatori de accidente de circulație. De asemenea, abaterile comise de bicicliști, motocicliști, mopediști, căruțași și indisciplina pietonală determină producerea de evenimente negative pe șosele.

De-a arhitectura în școala mea…..START!

 

Mulți elevi se gândesc la ambientul clasei în termeni de culoare și mobilier, dar nu și la textură, lumină și mai departe la atitudini și sentimentele pe care la au față de ceilalți. În cadrul primei întâlniri din proiectul „De-a arhitectura în școala mea”, împreună cu doamna arhitect Bianca Bărbieru, elevii școlii noastre au făcut primii pași spre a descoperi cum se pot implica în acțiuni de reamenajare a unor spații din școală.

Ziua internațională a cărții și a drepturilor de autor

În fiecare an, pe 23 aprilie, întreaga lume sărbătoreşte cititul – cărţile, autorii, ilustraţiile, editurile. Cărţile au un loc special în viaţa fiecăruia şi, de aceea, elevii Școlii Gimnaziale „Teleki Domokos” din Gornești au ales să realizeze un ”Book- trailer” și să prezinte una din cărțile citite de ei ”Rostogol și vulcanii noroioși” de Lavinia Braniște. 

Mica Unire – 24 ianuarie 2019

A Magyar Kultúra Napja

1 februarie- Ziua Cititului cu voce tare!

15 ianuarie- Ziua Culturii Naționale

Ziua Culturii Naţionale este, în viziunea noastră, o zi în care nu numai celebrăm un mare creator, dar şi o zi de reflecţie asupra culturii române.Activitățile derulate în Școala Gimnazială ”Teleki Domokos” și în structurile arondate acesteia, au avut ca scop promovarea culturii românești, a interculturalitatății şi a multiculturalității prin recitarea de poezii, prezentarea operei eminesciene și a biografiei acestuia, precum și prin materiale video ce au avut ca scop conturarea perioadei în care a trăit marele poet Mihai Eminescu și contemporanii acestuia.

Mulțumim celor implicați!

Karácsonyi Vásár-kézműves termékek, mosolyok és öröm!

Târg de Crăciun- produse hand-made, zâmbete și bucurii!

Decembrie 2018

————————————————————————————————————————————–

Spune NU violenței!

În cadrul proiectului Campania 19 Zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor, în Școala Gimnazială ”Teleki Domokos” din Gornești, Jud Mureș s-au desfășurat activități ce au avut ca scop motivarea tinerilor pentru luarea de măsuri ce pot determina schimbări sociale, precum și implicarea  în prevenirea unora sau mai multora dintre temele asociate violenței.

Obiectivele specifice ale activităților au fost:

  Oferirea tuturor copiilor de medii de învățare sigure, incluzive și eficiente

Asigurarea că toți copiii obțin cunoștințe și abilități pentru promovarea unei culturi de pace și non-violență

-Reducerea impactului violenței în familii, școli și comunități

-Reducerea semnificativă a tuturor formelor de violență în mediul școlar

Grupul țintă a fost format din copii/elevi din ciclul gimnazial și primar, care au lucrat împreună cu profesorii diriginiți, învățătorii  și consilierul educativ al școlii.

poster_19days_2018_FICE_Acor (1)